Τότα Αρβανίτη – Παπαδοπούλου

Τότα Αρβανίτη - Παπαδοπούλου

“Το Ένα” – Εικονογραφημένο παραμύθι

Αγαπητοί γονείς,

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου και εμφανίζεται από την προσχολική ηλικία. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

 

Στις 6 Μαρτίου γιορτάζεται η Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας. Διαβάστε μαζί με τα παιδιά σας μία από τις πιο γνωστές παιδικές ιστορίες και συζητήστε μαζί τους για το περιεχόμενο της ιστορίας.

 

Διαβάστε το παραμύθι εδώ.

 

 

Ερωτήσεις με τις οποίες μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά μας, για το νόημα του παραμυθιού.

 

της Cathryn Otoshi
[Μετάφραση; Τότα Αρβανίτη-Παπαδοπούλου]

 

1. Μερικές φορές θέλουμε να μοιάζουμε σε κάποιον άλλον.
Το ΜΠΛΕ αισθάνεται έτσι. Εσένα ποιο χρώμα σου αρέσει περισσότερο; Αισθάνεσαι κι εσύ σαν το ΜΠΛΕ μερικές φορές; Ή αισθάνεσαι σαν το ΚΙΤΡΙΝΟ; Ή, μήπως, σαν το ΚΟΚΚΙΝΟ;

2. Γιατί το ΚΟΚΚΙΝΟ διαλέγει το ΜΠΛΕ;
Το διαλέγει γιατί είναι ήσυχο ή γιατί είναι διαφορετικό από αυτό;

3. Είναι το ΚΟΚΚΙΝΟ ένα κακό χρώμα και το ΜΠΛΕ ένα καλό χρώμα;
Γινόμαστε κι εμείς θερμοκέφαλοι και άγριοι σαν το ΚΟΚΚΙΝΟ, κάποιες φορές;
Πιστεύεις ότι τα χρώματα μιλάνε για τις προσωπικότητες και για το πώς αισθανόμαστε μερικές φορές;

4. Γιατί το ΜΠΛΕ αισθάνεται άσχημα που είναι το ΜΠΛΕ;
Είναι ψέματα αυτό που λέει το ΚΟΚΚΙΝΟ: «Το ΚΟΚΚΙΝΟ είναι ζεστό. Το ΜΠΛΕ δεν είναι»;
Μήπως φταίει ο τόνος που το λέει αυτό το ΚΟΚΚΙΝΟ;

5. Γιατί, νομίζεις πως, τα άλλα χρώματα φοβούνται να βοηθήσουν το ΜΠΛΕ;
Μήπως αισθάνεσαι κι εσύ κάποιες φορές όπως το ΜΩΒ, το ΠΡΣΙΝΟ ή το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ;
Εσύ, τι θα έκανες για να βοηθήσεις;

6. Πιστεύεις ότι το ΕΝΑ είναι ιδιαίτερο;
Γιατί τα άλλα χρώματα ακούνε το ΕΝΑ;
Τι πιστεύεις ότι ήταν το ΕΝΑ, πριν γίνει το ΕΝΑ;

7. Όλα τα χρώματα αλλάζουν κάποιες φορές.
Γιατί, νομίζεις, πως καθυστέρησε το ΜΠΛΕ να αλλάξει σε αριθμό και να μετρήσει;

8. Τι πιστεύεις ότι σημαίνει «να υψώνεις το ανάστημά σου και να μετράς»;

9. Πιστεύεις ότι ήταν δύσκολο για το ΜΠΛΕ να είναι ευγενικό με το ΚΟΚΚΙΝΟ, στο τέλος;
Γιατί νομίζεις ότι το έκανε;
Τι σημαίνει να συγχωρείς;

10. Πώς νομίζεις πως μπορούμε όλοι να ΜΕΤΡΑΜΕ περισσότερο;
Πώς μπορούμε να μοιάσουμε στο ΕΝΑ;

 

 

Σχετικά άρθρα

Κατάλογος βιβλίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Ο κατάλογος των βιβλίων είναι ευγενική προσφορά του 12ου Νηπιαγωγείου Καματερού [Σπύρος Φίλης & Σπυριδούλα Χρόνη]. Με ανοιχτό μοβ έχω συμπληρώσει τις προτάσεις του 10ου[…]

Περισσότερα »
Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου

Ένα «ταξίδι» στο Σύμπαν, για μικρούς και μεγάλους μέσα από εννέα εντυπωσιακές πλανηταριακές παραστάσεις και ταινίες θόλου μπορείτε να απολαύσετε και αυτό το φθινόπωρο στο[…]

Περισσότερα »